Noutati

Covid-19 și munca de acasă. Informații și sfaturi

Covid-19 – denumirea care ne va aminti cu siguranță de felul în care viața noastră s-a schimbat peste noapte. Amploarea și gravitatea acestui virus ne-a făcut să ne schimbăm atât modul în care socializam cât și cel de lucru. În încercarea de a stopa răspândirea virusului și punând siguranța angajațiilor pe primul plan multe companii au optat pentru munca de acasă.

Emailul, telefonul și diversele aplicații de mesagerie sunt cele 3 instrumente existențiale care pot înlocui cu succes întâlnirile și ședințele. Iar numeroasele variante existente pentru organizarea videoconferințelor, time-tracking, gestionarea taskurilor sau VPN-ul facilitează continuarea activității din biroul locuinței.

Ce spune legea?

În contextul apariției riscului de îmbolnăvire cu COVID-19, Ministerul Muncii și Protecției Sociale a făcut o serie de recomandări care pot fi aplicate în scopul asigurării securității și sănătății angajaților:

  1. Stabilirea unor programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză
  2. Modificarea temporară a locului de muncă la domiciliul salariatului
  3. Telemunca – pentru domeniile care folosesc tehnologia informațiilor și comunicațiilor

 

Sfaturi pentru a fi productiv chiar și din confortul casei tale

Mutând temporar activitatea la domiciliu facem un gest de responsabilitate pentru cei din jurul nostru și totodată experimentăm un nou stil de activitate. Putem dobândi noi abilități de planificare și ne putem bucura de liniște.

  • Trezește-te la aceeași oră ca de obicei. Folosește timpul pe care îl alocai transportului până la birou făcând ceva pentru tine: aleargă, citește câteva pagini dintr-o carte. Astfel, îți începi ziua într-un mod plăcut, relaxant.
  • Îmbracă-te ca pentru birou. Lucrul în haine de casă sau pijamale poate fi tentant, dar te va împiedica să faci diferența între viață personală și cea de la birou.
  • Alege-ţi un loc în casă de unde să lucrezi. Si nu, nu patul oricât de tentant ar putea fi, și asta din motive evidente. Ideal ar fi să găsesti un spaţiu pe care să-l asociezi strict cu munca: o cameră distinctă, un anumit birou.
  • Organizează-ți ziua, exact ca la birou. Urmează aceeași rutină ca la birou – o bună planificare a sarcinilor din ziua respectivă este cheia succesului.
  • Ține deoparte tentațiile. Chiar dacă ești curios să afli știrile, nu lăsa televizorul deschis, pentru că te va distrage și te va ține într-o stare de alertă continuă.
  • Ai grijă de sănătatea mentală. Respectă programul de lucru, ia pauze de 10 minute pentru a ieși la fereastră sau a te mișca la fiecare 60-90 de minute.

 

Îndemnul #stămacasă este cel mai bun lucru pe care îl putem face în acest moment și este printre puținele lucruri care țin exclusiv de noi pentru a preveni răspândirea epidemiei.

Și pentru că munca de acasă presupune și riscuri din punct de vedere al securității cibernetice vezi aici cum te poți proteja de eventualele atacuri.